Zjiraff

ZJIRAFF Concept*Communicatie*Copy 

Een tekst in elkaar knutselen voor een website, een advertentie, artikeltje, persbericht, jaarverslag: hoe moeilijk kan dat zijn?

De meeste lezers beslissen binnen drie seconden of ze verder zullen lezen…

Welke zinnen, woorden, beelden blijven boeien?  Welke vorm en welke verwoording brengt de boodschap levendig en overtuigend binnen bij diegenen om wie het gaat?

Hoe kan ik jou helpen?

Zakelijke teksten: een vak apart…

Het schrijven van zakelijke teksten is en blijft een vak apart. Schrijven gaat in de basis over het communiceren van vragen, verlangens en visies, van (kern)waarden en oplossingen. En communicatie begint aan de basis met luisteren. Heel zorgvuldig aftasten wat precies de vraag achter de vraag is.

Is jouw klant bijvoorbeeld op zoek naar:

  • een airco?  …of wellicht andere inventieve vormen van weldadige verkoeling?
  • een parasol?  …of ook andere oplossingen die beschermen tegen de felle kracht van de zon (zonnebrillen, zonbeschermende kleding, huidverzorgingsproducten.)

Communicatie die voor jou werkt

Mooie producten of diensten in de etalage en op de website? Maar dan ook verantwoordelijkheid durven nemen van voor wat je verkoopt! Communicatie werkt het beste als die zowel aan de voor- als de achterkant naadloos sluit.  ZJIRAFF gelooft daarom in totaalcommunicatie.

Totaalcommunicatie?

Communicatie over jouw product of dienst moet aan alle kanten deugen: het ‘ding’ zelf, de kwaliteit en de prijs ervan, de service, de bejegening van klanten en partners in business, maar ook de verhoudingen intern op de werkvloer. Het maakt daarbij niet uit of jouw idee, je  bedrijf of organisatie groot of klein is.

Over ZJIRAFF

Vanaf het jaar 2000 heb ik zowel literaire non-fictie (auteursnaam Elise G. Lengkeek) geproduceerd, als veel zakelijke teksten voor uiteenlopende organisaties en bedrijven onder de naam ZJIRAFF. Van artikelen voor personeels- en vakbladen, spirituele bladen, beleidsnotities, persberichten tot en met jaarverslagen en promotie-boekconcepten en websites. Kijk voor mijn cv onder:

De naam ZJIRAFF is ontleend aan dat langpotige en langnekkige wezen dat met opgeheven hoofd op de Afrikaanse steppen altijd net iets verder kan kijken dan andere steppenbewoners. Als kind vond ik de giraffe een fascinerend dier en wilde later zelf ook wel graag zoiets worden. Daarom werd ik  – voor ik boeken ging schrijven – journalist en tekstschrijver onder deze naam, maar dan met een alternatieve spelling: ZJIRAFF.

Het idee achter de totaal andere schrijfwijze ZJIRAFF is simpel genoeg: communicatie mag best opvallen door af te wijken van bestaande patronen, maar in de kern moet ze authentiek zijn en de boodschap of het idee trouw blijven.

Dus:

Hoe kan ik jou helpen?

Aarzel niet langer, neem gewoon contact op, dan bespreken we wat voor jou belangrijk is. Of het samen eens worden over het tarief? Vast wel….